Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

vrijdag 24 april 2015

Fotografie Tag

Haaaaiii

Ik heb weer een tag voor jullie. Dit keer de Fotografie Tag. Ik zag deze tag op veracamilla.nlFotografie Tag. Vera heeft deze tag weer van fotografille.nl


 Wat was je eerste eigen camera?

Eigenlijk heb ik nooit écht een eigen camera gehad. Ik gebruik de camera's van mijn ouders, een canon 550D. Die mag ik dan ook gewoon gebruiken, dus ik heb niet echt een eigen nodig. 

 Waar maak je de meeste foto's van?


Mijn kat. Ik maak heel veel foto's van mijn kat, Sammy. Ik vind hem altijd erg mooi op foto's staan.



Met welke app bewerk je je smartphone-foto's het liefst?



Ik bewerk foto's die ik op Instagram zet altijd. Meestal gebruik ik eerst Picsart, daarna Filtergram en als laatst Squaready. Maar als ik moest kiezen zou ik toch Filtergram kiezen.

Wat is je favoriete zelfgemaakte foto?



Ik denk dat ik deze foto tot nu toe mijn favoriet is. Ik vind vooral mooi dat de achtergrond erg wazig is en het onderwerp (in dit geval mijn kat) duidelijk en scherp op de voorgrond staat.

Hoeveel foto's maak je gemiddeld per dag?


Dat verschilt heel erg. Als ik een gemiddeld getal moet kiezen: 10 foto's. Als ik thuis fotografeer maak ik meestal iets van 15 (of meer) foto's. Soms maak ik maar 2 foto's, bijvoorbeeld een selfie die opnieuw moest XD. Maar als ik op vakantie ben, kan ik er wel 200 per dag schieten. 

Op welke plek wil je ooit nog foto's maken?

Ehh... Ik denk een tropisch ver land. Zoiets als Curaçao of Brazilië. 

Aan welke fotografietip heb jij het meest gehad?

Ik heb niet echt een enorm goeie tip gehad. Ik ben weleens met een vriendin naar een fotocursus geweest (met Ava, avamarijn.blogspot.nl). Daar kregen we tips zoals dat het ook mooi is om het onderwerp niet recht in het midden te zetten. Maar eigenlijk hadden we dat zelf ook wel door. Dus ik heb nog nooit echt dé tip gekregen.




Hoe deel jij je foto's met de buitenwereld?

Vaak laat ik mijn foto's gewoon zien aan mensen. Maar als ik hem mooi genoeg vind, of bij mijn feed (die ik niet echt heb...) vind passen, post ik de foto op Instagram

Liefs,

Anne

_____________________________________________

1 opmerking: